×

Veolia i Miasto Poznań z nową odsłoną kampanii edukacyjnej

W Poznaniu ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”, której celem jest zachęcenie mieszkańców do kształtowania nowych, przyjaznych środowisku nawyków. Inicjatywa, która potrwa do maja 2024 r., skupia się na przekazie, że zmniejszenie temperatury ogrzewania nawet o jeden stopień ma znaczący wpływ na ochronę zasobów naturalnych, poprawę jakości powietrza, a także na korzyści zdrowotne. Honorowy patronat nad kampanią ponownie objął  Prezydent Miasta Poznania – Jacek Jaśkowiak.  Partnerem drugiej edycji została Grupa Mokate, jeden z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce.

W obliczu zmieniających się wyzwań związanych z ochroną klimatu oraz nieustannie rosnącym zapotrzebowaniem na energię, kluczowe staje się racjonalne korzystanie z zasobów nieodnawialnych. Veolia Energia Poznań, która produkuje i dostarcza ciepło do około 60% mieszkańców miasta, jest świadoma odpowiedzialności sektora energetycznego za edukację oraz zmianę postaw konsumentów w kierunku racjonalnego zarządzania energią. Wychodząc z założenia, że nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, autorzy kampanii chcą edukować odbiorców ciepła, że poprzez zmianę codziennych zachowań można racjonalnie korzystać z energii. Rozpoczęcie kształtowania odpowiedzialnych nawyków najłatwiej zacząć od drobnej i prostej zmiany, takiej jak zmniejszenie o jeden stopień ogrzewania pomieszczeń i temperatury ciepłej wody. W celu zachęcenia jak największej liczby mieszkańców do zmiany swoich nawyków na bardziej przyjazne środowisku, kampanię wspiera Jacek Jaśkowiak, Prezydent Miasta Poznania. Tak jak podczas pierwszej edycji kampanii, temperatura w budynkach urzędu zostanie zmniejszona o jeden stopień.

Poznanianki i poznaniacy mają ogromną świadomość tego, jak ważne jest dbanie o środowisko. Na bardzo wysokim poziomie jest w naszym mieście segregacja odpadów, wiele osób tworzy przydomowe kompostowniki, małą retencję czy wymienia piece na bardziej ekologiczne – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Dlatego zachęcam do podejmowania kolejnych kroków, aby troska o nasze otoczenie była jeszcze większa. Obniżenie temperatury o jeden czy dwa stopnie nie jest odczuwalne dla nas na co dzień, ale daje ogromną różnicę w zużyciu energii, pozwala na zmniejszenie rachunków, a przede wszystkim – przynosi korzyści dla zdrowia i klimatu.

Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), sektor energetyczny jest kluczowy w walce ze zmianami klimatu. Veolia Energia Poznań konsekwentnie realizuje strategię na rzecz dekarbonizacji Poznania. Od 2012 roku, wspólnie z Partnerami, zainicjowała szereg innowacyjnych rozwiązań, które wpłynęły na zmniejszenie zużycia węgla oraz ograniczenie emisji CO2 aż o 60 % w porównaniu do 1990 roku. Każdy z nas ma wpływ na to, jak wykorzystujemy energię, a tym samym, jak zużywamy zasoby naszej planety. Dlatego poza działaniami firm, ważną rolę odgrywają również zmiany postaw społecznych, polegające na ograniczeniu zużycia energii oraz akceptacji działań podejmowanych w Poznaniu przez Veolię. Mam nadzieję, że wraz z drugą odsłoną kampanii uda nam się zachęcić jak najwięcej poznaniaków do racjonalnego korzystania z ciepła i ciepłej wody. – mówi Jan Pic, Prezes Veolii Energii Poznań S.A.

W ramach kampanii pojawią się spoty i materiały informacyjne w prasie oraz w mediach społecznościowych Grupy Veolia i Grupy Mokate. Uruchomiona została również strona www.stopienmniej.pl, na której mieszkańcy znajdą wiele przydatnych porad ekspertów ds. zdrowia i środowiska, np. dlaczego warto spać w niższej temperaturze. Kampania wytłumaczy również, jakie codzienne nawyki powodują niepotrzebne straty ciepła, dlaczego nie należy wietrzyć mieszkań przy “odkręconych” kaloryferach, czy zakrywać grzejników. Dodatkowo powstał profil na Instagramie „Stopień mniej”, który ma na celu zachęcenie mieszkańców do dzielenia się poradami i swoim doświadczeniem w zakresie zmiany nawyków i oszczędzania ciepła. 

Attachments